テイクツー・インタラクティブ・ジャパン合同会社のプレスリリース
2KとSupermassive Gamesは、ストーリー主体の最新ティーンホラーゲーム『クアリー ~悪夢のサマーキャンプ』を6月10日に発売すると発表。対応機種はPlayStation®5、PlayStation®4(パッケージ版、デジタル版)、Xbox Series X|S、Xbox One(デジタル版)、Windows PC(Steamで販売)。
プレスリリース 2022年3月18日
『クアリー ~悪夢のサマーキャンプ』があなたを
「死ぬほど楽しい」サマーキャンプにご招待。
Supermassive Gamesと2Kによる最新ティーンホラーゲーム、
6月10日(金)に発売予定
『Until Dawn –惨劇の山荘–』開発のSupermassive Gamesのウィル・バイルズと受賞チームが、
この夏、必見のティーンホラー・エンターテイメントをお届けします。
2022年3月18日(金) – 本日、2KとSupermassive Gamesは、ストーリー主体の最新ティーンホラーゲーム『クアリー ~悪夢のサマーキャンプ』の発売を発表しました。本ゲームでは、大小のあらゆる選択がストーリーに影響を与え、どの登場人物が物語を綴るために生き延びるかを左右します。デヴィッド・アークエット(『スクリーム』シリーズ)、アリエル・ウィンター(『モダン・ファミリー』)、ジャスティス・スミス(『ジュラシック・ワールド』)、ブレンダ・ソング(『ドールフェイス』)、ランス・ヘンリクセン(『エイリアン』)、リン・シェイ(『エルム街の悪夢』)など、ハリウッドスターやセレブリティの個性あふれる豪華キャストが出演しています。『クアリー ~悪夢のサマーキャンプ』は、2022年6月10日(金)、PlayStation®5、PlayStation®4(パッケージ版、デジタル版)、Xbox Series X|S、Xbox One(デジタル版)、Windows PC(Steamで販売)に対応し発売となり、CERO Zとなっております。『クアリー ~悪夢のサマーキャンプ』は、現在先行予約を受付中です。なお、予約は各販売店にて順次開始いたします。
サマーキャンプ最後の夜、暗闇が辺りを包みはじめる中、ハケット採石場のキャンプカウンセラーたちは、別れのパーティーを開こうと思い立ちます。キャンプ場に残されたのは自分たちだけ。彼らを縛る規則はもうありません。
しかし事態は思いがけない方向へ…
血生臭いハンターたち、そしてそれ以上に恐ろしい「何か」に追われ、若者たちは先の読めない恐怖の一夜を体験することになります。友だち同士の悪ふざけやひと夏の恋心は、やがて生死を分ける選択へと変貌します。思いもよらない選択を迫られる重圧の中で、若者たちの関係は時に深まり、時に崩れ去るでしょう。
9人のキャンプカウンセラーの1人となり、映画のようなスリリングなストーリーを体験してください。重要でない選択は一つとしてありません。複雑に絡み合った可能性の糸を解きほぐし、自分だけの物語を紡ぎあげましょう。一夜のスターとなるか、朝日を見ることなく非業の死を遂げるか。あなたの物語はいったいどんなものになるでしょうか?
本発表の一環として、2KとSupermassive Gamesは、『クアリー ~悪夢のサマーキャンプ』の公式トレーラーを公開しました。このトレーラーでは、ゲーム内で実現した驚異的なリアリティの映像と映画のようなクオリティを紹介するとともに、ゲームに出演する豪華なキャストについて初公開しています。 ゲーム本編は日本語吹き替え/日本語字幕を選ぶことができます。
「『クアリー ~悪夢のサマーキャンプ』は、インタラクティブなストーリーテリングと技術的な面での新境地を開拓しており、真に迫力あるティーンホラー体験を実現しています。プレイヤーがどんな選択をし、誰を救い、誰を犠牲にするのか、非常に楽しみです!」―ディレクター、ウィル・バイルズ
「インタラクティブな物語体験として、『クアリー ~悪夢のサマーキャンプ』は、2Kが過去に発表したゲームとは全く異なるタイプのゲームです。Supermassive Gamesとパートナーを組ませて頂いたのは、その仕事ぶりが最高であり、私たちもこのスタジオの大ファンだからです。この業界の偉大なクリエイティブマインドの持ち主と仕事をするチャンスはそうそうありません。『クアリー ~悪夢のサマーキャンプ』と一緒にこの旅に出られることを非常に楽しみにしております」―2K社長、デイヴィッド・イシュマラー
『クアリー ~悪夢のサマーキャンプ』の主な特徴:
若者たちの運命、自分だけの物語 秘密の扉の向こうを確かめてみるか?森から聞こえてくる叫び声の正体を調べるか?友のために命を懸けるか、逃げて生き延びるか?大きな選択と小さな選択。すべてがストーリーに影響を与える中で、誰が最後まで生き延びるのか。結末はあなた次第です。
目が離せない映画のような体験 最新のフェイシャルキャプチャー技術と映画さながらのライティング技術、そしてハリウッドで活躍している俳優陣の素晴らしい演技が組み合わさることにより、ハケット採石場での恐怖体験はリアリティ溢れるものとなっています。
仲間たちとホラー体験を共有 最大7人のフレンドとプレイ可能*。招待されたプレイヤーは、ゲームを見ながら重要な選択が必要な場面では投票に参加し、全員の総意でストーリーを形作ることが可能なオンラインモード。また、各プレイヤーがそれぞれ違うキャラクターを担当してその行動を決定する、パーティータイプの協力プレイもお楽しみいただけるオフラインモードがあります。
ゲーム体験をカスタマイズ あらゆるプレイ要素の難易度を調整できるので、初心者でもホラー体験を存分に楽しめます。また、プレイするより見ている方が好きという方は、ムービーモードを選択することで『クアリー ~悪夢のサマーキャンプ』を手に汗握るホラー映画として鑑賞できます。お好みの楽しみ方を選び、ゆったり腰を下ろしてポップコーンでも食べながら、恐ろしいホラーシーンの連続をお楽しみください!
『クアリー ~悪夢のサマーキャンプ』の詳細については公式サイトをご覧ください。Facebook での「いいね」、Twitter、TikTokやInstagram をフォロー、YouTube でのチャンネル登録もよろしくお願いします。
2KはTake-Two Interactive Software, Inc.(NASDAQ: TTWO)がすべての株式を保有する同社の販売レーベルです。
*マルチプレイヤーはPlayStationまたはXboxそれぞれの同世代機間でのみお楽しみいただけます。
About Supermassive Games
Founded in 2008, Supermassive Games is a BAFTA-winning, independent game developer with a reputation for innovation in both storytelling and VR. Supermassive Games is best known for the critically acclaimed PS4 hit Until Dawn and The Dark Pictures Anthology. The studio has received numerous awards, including a BAFTA for Until Dawn and recognition from our trade body TIGA. The studio also works with GamesAid, other charities and educational establishments. In 2021 the studio partnered with Nordisk Games, part of the Egmont Group, and is looking forward to even more exciting times with them alongside us.
About Take-Two Interactive Software
Headquartered in New York City, Take-Two Interactive Software, Inc. is a leading developer, publisher, and marketer of interactive entertainment for consumers around the globe. We develop and publish products principally through Rockstar Games, 2K, Private Division, and T2 Mobile Games. Our products are designed for console systems and personal computers, including smartphones and tablets, and are delivered through physical retail, digital download, online platforms, and cloud streaming services. The Company’s common stock is publicly traded on NASDAQ under the symbol TTWO. For more corporate and product information please visit our website at http://www.take2games.com.
All trademarks and copyrights contained herein are the property of their respective holders.
About 2K
Founded in 2005, 2K develops and publishes global interactive entertainment for console and handheld gaming systems, personal computers and mobile devices, with product availability including physical retail and digital download. The Company is home to many talented development studios, including Visual Concepts, Firaxis Games, Hangar 13, Cat Daddy Games, 31st Union and Cloud Chamber. 2K’s portfolio currently includes the renowned BioShock®, Borderlands™, Mafia and XCOM® franchises; NBA® 2K, the global phenomenon and highest rated** annual sports title for the current console generation; the critically acclaimed Sid Meier’s Civilization® series; the popular WWE® 2K and WWE® SuperCard franchises, as well as emerging properties NBA® 2K Playgrounds 2, Carnival Games and more. Additional information about 2K and its products may be found at 2k.com.
** According to 2008 – 2021 Metacritic.com
Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements
Statements contained herein which are not historical facts are considered forward-looking statements under federal securities laws and may be identified by words such as “anticipates,” “believes,” “estimates,” “expects,” “intends,” “plans,” “potential,” “predicts,” “projects,” “seeks,” “should,” “will,” or words of similar meaning and include, but are not limited to, statements regarding the outlook for the Company’s future business and financial performance. Such forward-looking statements are based on the current beliefs of our management as well as assumptions made by and information currently available to them, which are subject to inherent uncertainties, risks and changes in circumstances that are difficult to predict. Actual outcomes and results may vary materially from these forward-looking statements based on a variety of risks and uncertainties including: the uncertainty of the impact of the COVID-19 pandemic and measures taken in response thereto; the effect that measures taken to mitigate the COVID-19 pandemic have on our operations, including our ability to timely deliver our titles and other products, and on the operations of our counterparties, including retailers and distributors; the effects of the COVID-19 pandemic on both consumer demand and the discretionary spending patterns of our customers as the situation with the pandemic continues to evolve; the risks of conducting business internationally; the impact of reductions in interest rates by the Federal Reserve and other central banks, including on our short-term investment portfolio; the impact of potential inflation; volatility in foreign currency exchange rates; our dependence on key management and product development personnel; our dependence on our NBA 2K and Grand Theft Auto products and our ability to develop other hit titles; our ability to leverage opportunities on PlayStation®5 and Xbox Series X|S; the timely release and significant market acceptance of our games; the ability to maintain acceptable pricing levels on our games; and risks associated with international operations.
Other important factors and information are contained in the Company’s most recent Annual Report on Form 10-K, including the risks summarized in the section entitled “Risk Factors,” the Company’s most recent Quarterly Report on Form 10-Q, and the Company’s other periodic filings with the SEC, which can be accessed at www.take2games.com. All forward-looking statements are qualified by these cautionary statements and apply only as of the date they are made. The Company undertakes no obligation to update any forward-looking statement, whether as a result of new information, future events or otherwise.
本件に関しご不明な点などございましたら、下記お問合せ先までご連絡をくださいませ。
今後とも引き続き宜しくお願い申し上げます。